محيا کوچولومحيا کوچولو، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 11 روز سن داره
امیرنیکان کوچولوامیرنیکان کوچولو، تا این لحظه: 7 سال و 2 ماه و 29 روز سن داره
پسرعمه پوریاپسرعمه پوریا، تا این لحظه: 7 سال و 4 ماه و 16 روز سن داره
دخترخاله سارینادخترخاله سارینا، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 11 روز سن داره

فرشته اي بنام محیا

آموزش آشپزي!

1390/8/23 18:59
نویسنده : محیا کوچولو
1,755 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همه

ماماني ميگه از غذاهاي تكراري خسته شدم، نمي دونم ديگه چي درست كنم؟

كلي فكر ميكنه و به بابايي هم ميگه نظر بده ولي به فكر هيچ كدوم يه غذاي غير تكراري نمياد!

آخرش هم تقصيرها ميفته گردن من! چون ميگن هر غذايي درست كنيم، به محيا نميسازه!

امروز به ماماني گفتم بيا خودم بهت چند تا غذاي جديد ياد بدم كه يه تنوعي تو زندگيتون ايجاد بشه!

بعدهم اومدم سر گاز و كلي بهش آموزش دادم، اميدورام حالا يه چيزي ياد گرفته باشه!

اينم يه صحنه از اوج هنرنمايي من سر قابلمه غذا!

محيا ملكي

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان نفس
23 آبان 90 19:14
ای جون دل اشپز کوچولو رو ببین!قربونش برم من... محیا کوچولو یه کم از تجربه هامو برات میذارم امیدوارم خوشت بیاد عزیز دلم.. همیشه اب قلم و یا اب ماهیچه داشته باش که غذاهاتو با اون درست کنی(به همه بچه ها میسازه و کلی مقویه)تمام سوپ ها پلوها و ...رو باهاش درست کن تو فرنی علاوه بر ارد برنج و شیر نبات و روغن کنجد بریز واسه محیا جون خیلی خوبه... عصاره گوشت(بلدی؟)حتما بهش بده بدنشو سفت میکنه مقویه(اگه بلد نیستی بگو یادت بدم) گندم رو بذار جوونه بزنه به 2 سانت رسید جوونه ها رو بکن اسیاب کن تو سوپ بریز الان فصل اسفناجه حتما براش بورانی درست کن به جای گوشت قرمز میتونی از سویا(برای نی نی بهتره)استفاده کن... غذاشو میکس کن. من از پایان 3 ماهگی کم کم غذاها رو شروع کردم.عدسی(عدس کاملا له بشه با سیب زمینی پخته شده هم غذای مقوی و خوبیه.گوشت مرغ زود هضم تر از قرمزه بیشتر استفاده کن.به جای روغن معمولی از کره روغن زیتون و در مراحل بعد از روغن حیوونی استفاده کن.سوالی هم داشتی ازم بپرس گلم.من همه اینا رو واسه نفس انجام میدم و راضیم. راستی غذاهاشو زیاد شیرین نکن بعدانی نی بد غذا میشه و طعم دیگه ای رو نمیخوره.
مامان بیتا
23 آبان 90 21:23
دوستان عزیز سلام منتظر حضور پر مهر شما در نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی های کودک و نوجوان هستیم. 23 الی 27 آبان90 تهران خیابان فاطمی خیابان حجاب مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان غرفه هواپیماهای جت رو هیچ شادی نیست اندر این جهان ..........برتر از دیدار روی دوستان جت رو ........... هدیه خلاقیت
مامان باران
23 آبان 90 21:49
بابا سر آشپز ...عید غدیر بر شما مبارک
مامان زهرا نازنازی
24 آبان 90 2:21
عیدتون مبارک تشریف بیارید وبلاگم عیدی بگیرید
مامان نفس
24 آبان 90 13:29
قرآن به جز از وصف علي آيه ندارد ايمان به جز از حب علي پايه ندارد گفتم بروم سايه لطفش بنشينم گفتا كه علي نور بود سايه ندارد دوست عزیزم عیدت مبارک لبت خندون و دلت شاااااااااااد
مامان محمد پارسا
24 آبان 90 16:19
سلام عزیز خاله آفرین دخمل ناز اون تجربه های خوبتو بزار تو وبلاگ ما هم استفاده کنیم ماشاالله عیدت مبارک عزیز خاله
عاشق باران
24 آبان 90 16:40
عیدت مبارک سرآشپز
خاله خاطره
24 آبان 90 17:11
تا حالا آشپز به این کوچولویی ندیده بودم آفرین دختر زرنگ مامانی قدر گل دخترتو بدون
امیرمسعود
25 آبان 90 11:54
وای چه خانمه این مخمل ما .... روز عیدی یه غذای خوب که به مامان و بابا دادی نه؟
رادین کوچولو
1 آذر 90 19:08
آفرین دختر کدبانو. محیا جان آب میپزی !!!!!